loading...
دانلود فیلم خارجی| فیلم 2016
Admin بازدید : 354 1394/10/28 نظرات (0)

نقد و بررسی

در سالیان اخیر لپ تاپ های Inspiron کمپانی Dell همواره به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین لپ تاپ ها در بازار مطرح بوده و این شرکت در سال جدید نسل خاص و متفاوتی از این لپ تاپ ها را با نام Dell Inspiron 3521 را وارد بازار کرده که نسبت به مدل های پیشین شاهد تغییرات چشم گیری هستیم. این دستگاه از پردازنده شرکت اینتل بهره برده است و صفحه نمایش این سری از لپ تاپ های Dell 15.6 اینچ می باشد.

 

 

 

 

طراحی و ساخت


اولین موضوعی که پس از دیدن دستگاه توجه شما را جلب می کند، روکش بافت دار بدنه می باشد. این بافت روکش دار در قاب پشت صفحه نمایش، فضای کیبورد و همچنین استراحت گاه مچ دست قابل مشاهده است ولی بدنه لپ تاپ چربی و عرق دست را جذب و به وضوح نشان می دهد و تمیز نگه داشتن ان بسیار دشوار است.

لپ تاپ Dell Inspiron 3521 از لحاظ کیفیت و استحکام در وضعیت بسیار خوبی به سر می برد و لولاهای صفحه نمایش برای استحکام بیشتر تغییر داده شدند و همین موضوع سبب شده تا این دستگاه را با ضخامت بیشتری و در حدود 35 میلی متر در اختیار داشته باشیم.

نکته حائز اهمیت در مورد این سری، کیبورد خاص دستگاه می باشد و نسبت به مدل های قبلی (Inspiron 5110) بزرگتر شده اند. همچنین فاصله بین آنها افزایش محسوسی پیدا کرده است. اما به نظر من یکی از معایب این دستگاه مربوط به کیبورد آن می باشد؛ نبود بخش عددی مجزا که دیگر در این سری وجود ندارد.

همچنین تاچ پد این دستگاه دارای قابلیت درک چندین لمس همزمان نیز می باشد.

پورت و اتصالات

 

 

Dell برای کاهش ضخامت دستگاه، مجبور به حذف برخی از پورت ها شده است که در اینجا خروجی تصویری VGA حذف شده است. اما همچنان پورت HDMI در دستگاه باقی مانده است. این دستگاه دارای یک پورت LAN و یک خروجی صوتی 3.5 میلی متری نیز می باشد. در مدل های 15.6 اینچ این سری چهار پورت USB دارند که 3 تای آنها USB 2.0 و آخرین پورت USB3.0 است.
برای ارتباط بی سیم نیز، کلیه مدل های لپ تاپ مجهز به Wi-Fi شده اند. نسخه 4 بلوتوث از امکانات کاربردی دیگر این لپ تاپ است.

 

صفحه نمایش و بلندگوها

این لپ تاپ از لحاظ صفحه نمایش نیز تفاوتی با گذشته ندارد و همان 15.6 اینچ سابق با پنل خاص TN پیروی می کند. دقت صفحه نمایش 1366× 768 پیکسل می باشد که برای چنین صفحه نمایشی استاندارد به نظر می رسد. صفحه نمایش دستگاه براق می باشد و به نور پس زمینه LED مجهز است. کنتراست و کیفیت رنگ های تولید شده نیز در سطح متوسطی قرار دارند.

از دیگر خصوصیات این صفحه نمایش می توان به زاویه دید عمودی محدود، روشنایی استاندارد اشاره کرد اما این صفحه نمایش بدون نقص نبوده؛ از نقاط ضعف این صفحه نمایش به مات نبودن روکش آن اشاره کرد که برای استفاده در زیر تابش نورآفتاب توصیه نمی شود.

اما در مورد وب کم مناسب این دستگاه، با کیفیتی 1 مگا پیکسل در اختیار کاربران قرار دارد که قابلیت فیلم برداری HD 720 P را دارد.

بلندگوی این دستگاه که در لبه جلویی لپ تاپ قرار دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است اما نباید انتظار بالایی از بلندگوهای این مدل داشته باشید و در صورت نیاز به صدایی بالاتر باید از بلند گوهای جانبی یا میکروفون استفاده کرد. کارت گرافیک به کار رفته در این دستگاه برای انجام کارهای معمولی بسیار مناسب و ایده آل است اما توانایی انجام کارهای حرفه ای و بازی های سنگین را ندارد.

عملکرد سخت افزاری و باتری

تمامی مدل های 3521 از پردازنده های ولتاژ پایین استفاده شده است. با توجه به اینکه این پردازنده ها قدرت کمتری دارند ولی در عوض مصرف انرژی آنها بسیار پایین تر بوده و در ضمن گرمای کمتری نیز تولید می کنند.

رم بر روی این دستگاه از 4 گیگابایت است.
مدل‌های 15.6 اینچی به باتری‌های شش سلولی با ظرفیت 65 وات-ساعت مجهز شده‌اند. کارکرد باتری تقریبا 3 ساعت می باشد.

جمع بندی

این سری از لپ تاپ های Dell ، جزء لپ تاپ هایی در رده کاربری عمومی با طراحی باریک و سبک وامکاناتی به روز می باشند. Dell در این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده های ولتاژ پایین استفاده کرده که عملکرد آن‌ها کمی ضعیف‌تر از پردازنده های با ولتاژ استاندارد است ولی در عوض، مصرف انرژی و گرمای تولید شده‌ی دستگاه به طرز چشمگیری کاهش یافته است. تمام این‌ها در کنار قیمت مناسب این لپ‌تاپ‌ها باعث شده تا بتوانیم Inspiron 3421  و 3521 به یکی از مقرون به صرفه‌ترین و جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌های رده عمومی بازار بنامیم

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود فیلم و سریال ، دانلود رایگان فیلم ، دانلود رایگان سریال ، دانلود سریال ایرانی ، دانلود فیلم ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی